Ekat päivät

1 päivä
 Matkamme alkoi Kajaanin lentokentältä. Tunnelmat oli hyvällä tavalla jännityneet. Ensimmäinen lento meni hyvin. Helsingissä odotimme jatkolentoa kuusi tuntia. Kun pääsimme koneeseen, jouduimme odottamaan lentokoneessa kaksi tuntia, koska koneessa oli moottoriongelmia. Matka oli pitkä ja väsyttävä, mutta kun laskeuduimme maisemat näyttivät upeilta. Oli pimeä ja paljon hienoja valoja. Kello oli silloin espanjan ajassa noin 00.30. Otimme taksin hotellille. Hotelli oli tosi hieno ja parvekkeelta oli hyvät maisemat. Even ja Saran huoneen lukossa oli ongelmia, joten jouduimme vaihtamaan toiseen huoneeseen. Myös Nean ja Inkan oven lukossa oli ongelmia, mutta respan avulla se saatiin toimimaan. Yöllä nukuimme nuin kaksi tuntia ennen jatkolentoa ja heräsimme hyvälle ja monipuoliselle aamupalalle.

2 päivä
 Lentokentälle menimme bussilla ja lento Fuerteventuraan meni hyvin ja nopeasti. Laskeuduttuamme menimme bussipalveluun ja sieltä saimme bussikyydin asuntoomme. Asunnon edessä Ikerin toimiston (matkan tukihenkilöiden) mieshenkilö oli meitä vastassa ja näytti meille paikat. Kävimme shoppailemassa ja tutustumassa kaupunkiin.

3 päivä
Aamulla heräsimme klo 8. Tapaaminen työpaikkaamme oli sovittu kello 9.30. Odotimme terveyskeskuksen aulassa Ikerin toimiston naishenkilöä, joka kertoi hieman työajoista. Näimme myös meidän ohjaajamme. Hän vaikutti todella mukavalta ja ystävälliseltä. Tapaaminen oli lyhyt ja saimme loppupäivän vapaaksi, jolloin kävimme kaupoilla, kävelemässä merenrannalla ja illanpäälle teimme itse asunnollamme ruokaa.

4. Päivä.
Tänään Even ja Inkan oli tarkoitus aloittaa työt kello kahdeksan. Tytöt odottivat työpaikam edessä tunnin ihmetellen miksei kukaan tule avaamaan ovea. Onneksi ohjaajamme sattui tulemaan paikalle ja kertoi eilen olleen Kanarian juhlapäivä, jonka vuoksi työpaikkamme ja suurin osa kaupoista on suljettu tänään. Hän oli todella pahoillaan tapahtuneesta, vaikka vika ei ollut hänen, vaan yhteisten kieliongelmien. Ajattelimme vapaapäivän kunniaksi ottaa taksin rannalle ja nautimmr auringosta.